30 Kasım 2008 Pazar

İNSANLIĞI KARŞI 432 CÜRÜM

İnsanlığa Karşı 432 Cürüm

Bülent Esinoğlu

Pakistan Daily Gazetesi Irak'ta Amerikalıların öldürdüğü bilim insanları ve akademisyenlerin isim listesini yayınladı.

Gazete, bunu "bir milletin öldürülmesi" olarak tanımladı. (kill a nation)

Bir milleti yok etmek için önce o milletin eğiticilerini yok etmelisiniz. Amerika da bunu yaptı. Irak halkını eğitecek kişileri ortadan kaldırdı.

Gazete öldürülen bilim insanlarının tek tek isimlerini vermiş. Karşılarına nerede nasıl yok edildiklerini belirtmiş. Vahşet sözcüğü yeterli gelmiyor.

Doktorları eğitecek tıp uzmanları, bilim insanları, profesörler, sosyal bilimciler, fenciler, velhasıl Pakistan Gazetesinin dediği gibi, "bir milleti öldürmüşler".

Ünlü düşünür, Prof. Michail Chossudovsky soruyor; Obama bu vahşete gözünü çevirecek mi?

Ben hiç o kadar iyimser değilim. Bir önceki yazımda değinmiştim. Amerika'nın kendisinin yaşaması için daima öldürmesi gerekiyor. Sistemin ve rejimin gereği budur. İster Obama gelsin, ister bir başkası gelsin bu öldürme işletmeciliği son bulmaz. Haliburton'lar, Blackwater'lar bu öldürme işletmeciliğinden geçiniyorlar.

Pakistan Daily isimlerini tespit edemediği daha birçok bilim insanı ve akademisyen olduğunu belirtiyor.

Listeyi saydım. 432 bilim insanın Amerika tarafından öldürüldüğü anlaşılıyor.

Beş yıllık bilanço budur. Sayının daha da artacağını düşünüyorum. Çünkü kukla yönetim ile ABD arasında imzalanan SOFA Antlaşmasının halk tarafından kabul edileceğini sanmıyorum. Şiilerin lideri şimdiden direnişe devam edeceğini haykırıyor. Sünniler zaten başından beri direniyor.

Geriye bir tek Kürtler kaldı. Onun için ABD Irak'ın kuzeyine yerleşecektir. Aksi takdirde tüm Irak'ı kısa zamanda kaybeder. Bunu biliyor.

Bundan sonra Türkiye'yi daha zor günler bekliyor. Katilin hedefinde Pakistan'dan sonra Türkiye var.

2008-11-29, bulentesinoglu@gmail.com

Hiç yorum yok: