22 Eylül 2008 Pazartesi

Deniz Feneri'nin Susurluk'u!

[Ne_mutlu_Turkum_diyene] TEŞEKKÜRLER
21 Eylül 2008 Pazar, 20:54
Kimden: 
"ref tem"
Göndereni Kişiler'e ekle
Kime: 
"ASA-HABER Haber" , add-akdeniz@googlegroups.com, "Ataturkcu DusunceDernegi" , "a" , "ahmetdursun" ...daha 
fazla bilgi 

-- 
Hayatta en hakiki mürşit ilimdir.
Mustafa Kemal Atatürk
Askere uzanan diller çürüsün,eller kırılsın
amin..

Deniz Feneri'nin Susurluk'u!
Marmara'da batan Hayat N gemisinin Deniz Feneri Derneği'ne ulaşan
ilişkiler zincirini Tuncay MOLLAVEİSOĞLU belgeleri ile açıkladı.

Deniz Feneri Yolsuzluğunu yaklaşık iki yıl önce tüm boyutlarıyla
ortaya çıkararak bugün açıklanan tüm belge ve bilgileri aylar
öncesinden kamuoyuna duyuran Tuncay MOLLAVEİSOĞLU, yine araştırma
dosyaları ile gündemin önünde gidiyor…

MOLLAVEİSOĞLU, KanalBiz'de yayınlanan Yolsuzluk ve Yoksulluk
Programı'nda Marmara'da batan Hayat N adlı geminin izini sürdü ve
bomba gibi haber ve belgeleri programında açıkladı.

Gazeteci Mine Kırıkkanat'ın konuk olarak katıldığı programda
Kırıkkanat; gemi kazasının ardından Mollaveisoğlu'nun açıkladığı
ilişkiler zincirini; "Deniz Feneri Derneği'nin Susurluk'u" olarak
değerlendirdi.

İşte Tuncay MOLLAVEİSOĞLU'nun programında yer alan haber ve konuşmasının özeti.

"Yolsuzluk ve yoksulluk programı ile karşınızdayız… bu akşam çok
önemli haber dosyalarını sizlere aktaracağız… deniz feneri derneği
skandalının bir ahtapot gibi uzayan kollarından birini ekranlarınıza
taşıyacağız… Marmara'da önceki gün batan Hayat N adlı geminin deniz
fenerine ulaşan ilişkiler zincirini sizlere aktaracağız…

Bandırma limanından istanbul'a gitmek için ayrılan hayat n adlı ro ro
gemisi açıldıktan kısa süre sonra batmıştı.. Gemide bulunan 106
kişiden 101 i kurtarıldı. 1 kişi hayatını kaybetti, 4 kişi ise
kayboldu… dün akşam kanal biz anahaberde batan geminin sahiplerinin
ulaştırma bakanı Binali Yıldırım ile olan ilişkilerini deşifre
etmiştik… bu akşam ise Türk medyasında ilk kez batan geminin deniz
feneri derneğine ulaşan ilişkiler zincirini açıklayacağız… acaba
geminin batışında ayrıcalıklı durumu etkili oldu mu? Gemi sahiplerinin
bakan Binali Yıldırım ile olan ilişkisi ihmallere mi neden oldu? Bu
sorulara yanıt arayacağız… haberimizi izleyelim üzerinden
konuşacağız…"

HABER:
Bandırma'dan istanbul'a gitmek için hareket eden istanbul lines
şirketine ait "hayat n" isimli ro-ro gemisi, limanın bir mil açığında
yan yattı.

73'ü kamyon 75 araç taşıyan gemi kısa süre sonra battı. Gemide bulunan
kamyon sürücüleri ve mürettebat denize atladı. Sahil güvenlik
ekiplerinin kurtarma çalışmalarına çevredeki balıkçılar da destek
verdi.

106 kişinin bulunduğu gemiden 101 kişi kurtarıldı. Kazada 1 kişi
hayatını kaybetti… 4 kişiden ise haber alınamıyor.

Hayat n adlı geminin neden battığı araştırılıyor… balıkesir valısı
hatipoğlu yaptığı açıklamada denizde büyük dalgalar olduğunu söylese
de görgü tanıkları bu ifadeyi yalanlıyor… kazadan kurtulanlar
şaşkınlıklarını gizleyemiyor. .çünkü batma anında yolculara can yeleği
yerine yağmurluk dağıtılmış..
Batan geminin sahipleri önemli … çünkü şu an denizin 30 metre altında
yatan geminin sahipleri ile ilgili ilişkiler ulaştırma bakanı Binali
Yıldırım'a kadar uzanıyor..

Geminin sahibi Marmara N denizcilik a.ş… bu şirketin ortağının adı
Mehmet Koç… bir diğer ortak ise Oryon Asya adlı denizcilik şirketi…
Oryon Asya'nın ortağı ise Salih Zeki Çakır
Yani batan geminin ortaklarından biri Mehmet Koç, diğeri ise Salih
Zeki Çakır… Bu iki ismin özelliği Bakan Binali Yıldırım'a çok yakın
olmaları… Batan geminin sahibi Mehmet Koç ile bakan Binali Yıldırım'ın
yolları Almanya'da kurulu Santour GMBH'de birleşiyor… Her iki isim de
bu şirkette yöneticilik yaptı… ilişkiler öylesine iç içeki Binali
Yıldırım bakan olduktan sonra da devam etti…
Mehmet Koç'un genel müdürlüğünü yaptığı Santour gmbh adlı şirket bakan
Binali Yıldırım'ın oğlu Erkan Yıldırım'a 200 bin euro borç verdi.
Borcun nedeni Yıldırım ailesinin de bir gemi satın almasıydı. Bu borç
sırasında garantör isim ise batan geminin dolaylı ortağı Salih Zeki
Çakır'dı… Çakır'ın Gayret Denizcilik adlı bir firması daha var…

Bakan Binali Yıldırım'ın Salih Zeki Çakır ile bir başka ilişkisi daha
var… Binali Yıldırım'ın sigorta pirimleri Çakır'ın sahibi olduğu
Gayret Denizcilik A.Ş'den ödendi…

Özetle; batan geminin sahipleri Mehmet Koç ve Salih Zeki Çakır'ın
bakan Binali Yıldırım ile geçmişe dayalı çok yakın ilişkileri var… Bu
ilişkiler deniz feneri skandalına kadar uzanıyor…

MOLLAVEİSOĞLU:

Evet bu ilişkiler Deniz Feneri skandalına kadar uzanıyor… sevgili
seyirciler deniz feneri derneği yolsuzluğunu nasıl 19 ay önceden haber
yapıp sizlere aktardıysak, şimdi izleyeceğiniz haber de Türkiye'de ilk
kez Yolsuzluk ve Yoksulluk programında gündeme geliyor… Deniz Feneri
skandalı bir ahtapotun kolları gibi AKP'li üst düzey yöneticileri ve
onların iş yaptığı isimleri sarıyor… Marmara'da batan geminin izini
sürdük ve bakın bu izler bizi nasıl deniz feneri derneğine götürdü…

HABER:

Marmara'da batan hayat n adlı geminin deniz feneri derneği ile
ilişkisini açıklamadan önce derneğin hortumlanan paralarla aldığı
atlas 1 adlı gemiyi anlatmakta yarar var…

Alman polisi deniz feneri derneğine operasyon yaptıktan hemen sonra
hortumlanan paraların izini sürerken, Türkiye'de "yolsuzluk ve
yoksulluk" programında bu paralarla gemi alındığı belgeleriyle
açıklanmıştı.

Almanya'daki deniz feneri derneği Euro 7'ye para aktarmış, Euro 7
televizyonu da bu paraların bir bölümü ile gemi satın almıştı. Geminin
adı Atlas 1'di..

Polis bu gemiyi ararken "yolsuzluk ve yoksulluk" programında geminin
Haydarpaşa limanında demirlediği açıklanmıştı… Bu haberden hemen sonra
Atlas 1 gemisi limandan kaçırıldı ve defalarca isim ve sahip
değiştirdi.

Peki deniz feneri derneğinin paraları ile satın alınan Atlas 1
gemisinin Marmara'da batan Hayat N adlı gemi ile ne ilgisi olabilir…
belgeler bizi bu iki geminin de aynı şirkete bağlı olarak çalıştığına
götürüyor.

Şirketin adı Santour GMBH… Kurulduğu yer Almanya…Sahibi Mehmet Koç…
yani bakan Binali Yıldırım ile yakın ilişkisi olan, kardeş şirketlerde
yöneticilik yapan işadamı… Binali Yıldırım'ın oğluna borç veren
şirketin yöneticisi…

Mehmet Koç'un sahibi olduğu santur şirketinin acenteliğini Atlas
Pazarlama adlı şirket yapıyor… Atlas pazarlama deniz feneri derneğinin
paraları aktardığı Beyaz Holding'e bağlı bir şirket… ortakları
arasında deniz feneri yolsuzluğunun Türkiye'deki isimleri Zekeriya
Karaman, İsmail Karahan gibi isimler var…

Yani yardım paraları ile alınan Atlas bir adlı gemi, Marmara'da batan
Hayat N adlı geminin sahibi Mehmet Koç'a bağlı olarak çalışıyor… Zaten
Euro 7 şirketine Atlas bir gemisini bulan kişi de Mehmet Koç… Koç'un
adı iddianamede, Atlas bir gemisinin satın alınmasında geçiyor… Mehmet
Koç'a bağlı çalışan gemiler arasında Bakan Binali Yıldırım'ın
çocuklarının gemisi de var…

MOLLAVEİSOĞLU:
Sevgili seyirciler ilişkiler bununla sınırlı değil… Deniz Feneri
Derneği'nin paraları ile alınan Atlas bir gemisi Bakan Binali Yıldırım
ile çok yakın ilişkisi olan Mehmet Koç'a bağlı olarak çalışıyor… Bakan
Yıldırım'ın çocuklarına ait gemi de yine aynı şirket adına yolcu
taşıyor. Batan geminin deniz feneri derneğine ulaşan ilişkileri bu
kadarla kalmıyor… geminin nasıl battığını araştırırken, gemi
sahiplerine ayrıcalık tanınıp tanınmadığını merak ettik… AKP'li
başbakan ve bakan çocuklarının gemiciliğe olan ilgisinin ardından
yasaların nasıl değiştiğine yakından baktık… ortaya çarpıcı bir
fotoğraf çıktı… yasalarda yapılan düzenlemelerle Türk karasularında
dolaşan gemiler idarenin iki dudağı arasına bırakılmış durumda…
özellikle İstanbul bölge müdürlüğü öylesine imtiyazla donatılmış ki,
istediği gemiyi denetleyebiliyor, istediğini ise görmezden geliyor… Bu
bağlantı da bizi yine deniz feneri derneğine götürüyor…

HABER:

Marmara'da sulara gömülen geminin batma nedeni araştırılıyor… aşırı
yüklü olduğu, gemide yük asansörünün çalışmadığı, yeterli can
yeleğinin olmadığı, geminin kapalı alanlarının kesilerek açık hale
getirildiği yolsuzluk ve yoksulluk programına ulaşan bilgiler
arasında…

Geminin batmasına gemi sahibi Mehmet Koç'un üst düzey AKP ilişkisinin
etkisi oldu mu? Yani gemiye tanınan ayrıcalıklar bir ihmale mi neden
oldu? Bu soruların yanıtı önemli… Çünkü AKP, başbakan ve bakan
çocuklarının arka arkaya armatör olmasının ardından denizcilik ile
ilgili bazı kanunları değiştirdi…

Örneğin Bandırma liman yönetmeliğinin 22. Maddesine göre limanda
iskele ve rıhtımlara yanaşan ve buralardan ayrılan bin grostonun
üzerindeki gemiler kılavuz kaptan almak zorunda… yine aynı gemilerin
römorkör alması da gerekiyor…

Ancak batan Hayat N adlı geminin klavuz kaptan ve römorkör almadığı
ortaya çıktı… Bu olay iki soruyu gündeme getiriyor… Gemi ya kanunları
çiğnedi, ya da bu gemiye klavuz kaptan ve romörkör almamama ayrıcalığı
tanındı…

Bir başka skandal ise gemiye verilen yola çıkmaya elverişli belgesi…
görgü tanıkları, faciayı yaşayanlar geminin yük asansörünün bozuk
olduğunu bu nedenle dengesini kaybettiğini söylüyor… hatta geminin
yatık halde limandan ayrıldığını belirtiyorlar…

Peki bu haldeki gemiye yola çıkmaya elverişli belgesi nasıl verildi?
Geminin dokunulmazlığında gemi sahiplerinin üst düzey ilişkilerinin
etkisi var mı?

Akp'nin denizleri kendi kadrolarının kontrolüne geçirme girişiminin
bir başka örneği 4922 sayılı kanunda görülüyor… Kanunun denetimle
ilgili altıncı maddesini değiştiren AKP, idari kadroya padişah
yetkileri tanıyor… Değişikliğe göre idari kadro istediği gemiyi
denetliyor, istediğine yol veriyor… İşte bu ayrıcalık AKP yandaşı
gemilerin kayırılmasında kullanılıyor…

Yandaş gemilere ayrıcalık tanınmasının en çarpıcı örneklerinden biri,
batan Hayat N gemisinin Haydarpaşa gümrüklü limanını kullanması…
İstanbul liman tüzüğüne aykırı olarak yalnızca batan gemi değil, deniz
feneri derneği paraları ile alınan Atlas bir gemisinin de
Haydarpaşa'da demirlemesine izin verildi…

Peki gemilere tüzüğe aykırı olarak bu ayrıcalıklı izni kim verdi…
Alman polisinin aradığı gemi ile Marmara'da batan gemiye usulsüz
olarak park izni veren kim? Bu soruların yanıtı bizi deniz feneri
derneğine götürüyor…

Gemilere park izni veren Denizcilik Müsteşarlığı İstanbul Bölge
Müdürlüğü… Bölge Müdürünün adı Cemalettin Şevli… Cemalettin Şevli'nin
kayınbiraderi Ahmet Hüküm ise Beyaz Holding ve Deniz Feneri Derneği
ile ilişkili…

İstanbul Bölge Müdürü Cemalettin Şevli'nin kayınbiraderi Ahmet Hüküm
Kanal 7'nin, Beyaz Holding'in, Atlas pazarlamanın sahibi olan
isimlerle ortak… Ortak olduğu şirketin adı Mepa Medya Pazarlama
şirketi... Deniz Feneri Derneği'nin hortumladığı paraların aktarıldığı
şirketlerden biri bu...

İç içe geçen ilişkiler zinciri bizi Marmara'da batan Hayat N
gemisinden Almanya'daki Deniz Feneri hortumuna ulaştırıyor… Geminin
sahibi Mehmet Koç, Mehmet Koç'un Bakan Binali Yıldırım ile olan
ilişkileri, hortum paraları ile alınan geminin Mehmet Koç'un şirketine
bağlı olarak çalışması, Türk karasularında bu gemilere büyük
imtiyazlar tanınması, bu imtiyazı tanıyan İstanbul Bölge Müdürü'nün
kayınbiraderinin Kanal 7 ve Deniz Feneri Derneğine ulaşan ilişkileri
fazla söze gerek bırakmıyor...

Bir ahtapotu andıran deniz feneri skandalının bir başka kolu şu an
Marmara'nın derinliklerinde yatıyor...

2 yorum:

ezgi umut dedi ki...

Bambaşka bir şey ararken tesadüfen önce hüsnüyadis alıntısına sonra da bu habere rastladım. hiç yorum almamış ne yazık ki milletimiz başka işlerle meşgul. bu haberin kaynağı var ise kullanmak isterdim. teşekkürler.

Unknown dedi ki...

Kredi derecelendirmesi hakkinda bireysel ögrenme, bankalarin yogun çalismalar oldugunu söylemek mümkün olacaktir yapti. Kendiniz adina çalismak için firsat her türlü erisim bu sorunu incelemek istiyorsaniz, Aiicco sigorta kredi kredi sirketi plc gibi özel bir adres yapmak mümkün kolayca ögrenme sürecinde bireysel kredi notlari. Bir noktada ciddi, bu notlar faydali olacaktir, bankalar size verecektir kredilerin yüzde tadini çikariyor. Yani bu sirket e-posta simdi kredi için geçerlidir: simdi igein_h_yizevbekhai@admin.in.th hemen kredi transferi ile devam etmek. Biz% 3 faiz oraniyla kredi veriyor. bireysel krediye her türlü hürmet kovan.

(1) Biz is için kisisel kredi vermek.
(2) Biz proje kredisi vermek.
(3) Biz, ögrenci kredi vermek.
(4) Biz konaklama kredi vermek.
(5) Biz insaat kredi vermek.

Eger kredi geri ödemek sizin seçim süresinde geri ödemek bildigi herhangi bir miktar için hemen basvurun.igein_h_yizevbekhai@admin.in.th: Bu e-posta oldugunu.