17 Şubat 2024 Cumartesi

GÖNLÜMÜN DERİNLİĞİNDEN ŞİİRLER

GÖNLÜMÜN DERİNLİĞİNDEN ŞİİRLER
M.Nihat ÖZGÜR

BARIŞ, DOSTLUK ve ÖZGÜRLÜK (NOT:Haşkop Başkanı Çorumlu Hüsnü İYİDOĞAN tarafından çalınan (Doğa ve Toplumla birlikte) şiirimdir.)


Sevgisiz bilgi ve hoşgörü olmaz,
Bilgisiz, sevgisiz insanlık olmaz.
Hoşgörü yok ise yüreğimizde,
İnsanca dostluklar evrende olmaz.

Bilim insanlığa hizmet içindir,
Sevgiyle hoşgörü hepimizindir,
Anlarız evreni sevgi bağıyla,
İnsanca hoşgörü bizim içindir.

Aydınlanır gönlümüz sevgilerle,
Yüceltir toplumumuz hoşgörüyle,
Gönüller çiçek açar aydınlığa,
Adım adım yürürüz bilimlerle...

ÖZGÜR'üm der evren çiçekler açsın,
Sevgi-hoşgörüyle yer gök çınlasın,
Bilim, Evren'ime ışıklar saçsın,
Yalnız insan için ve yine O'na...

Ankara, 25.09.1990
M.Nihat ÖZGÜR

NOT: Bu şiirimi 25.09.1990 tarihinde “OZAN-DER şiir yarışması Tertip Komitesi Başkanlığı, Kızılırmak Sk. No:26/3-Bakanlıklar/ANKARA” adresine elden vermiştim. Yarışmanın konusu “Bilgi, Sevgi ve Hoşgörü” idi. Ne yazıktır ki, bu derneğin o tarihteki başkanı Çorum'lu Hüsnü İYİDOĞAN adlı, o günlerde Araştırmacı Unvanıyla çalıştığım Maliye ve Gümrük Bakanlığı APK Kurulu'nda Yardımcı Hizmetli olarak çalışan şahıs, OZAN-DER'e elden verdiğim şiirimi sümenaltı edip kendi adına yarışmaya katılarak Mansiyon Ödülünü haksız yere şahsına maletmiştir. (Bu belgeyi tarihe not düşmek ve fikir hırsızlığına karşı toplumu uyarmak için yazıyorum. Araştırmak isteyenler, o tarihlerde adı geçen derneğin şiir yarışmasına başvuruları incelesinler. Yarışmadan önce sözkonusu derneğe teslim ettiğim şiirimi OZAN DER Başkanı Çorumlu Hüsnü İYİDOĞAN sümenaltı edip ÇALMIŞTIR ve kendi adına MANSİYON ÖDÜLÜ ALARAK SAHTEKARLIK YAPMIŞTIR. 04.07.2009 Mustafa Nihat ÖZGÜR)

<---------------------------------------------------&-------------------------------------------------------------->

Yine, yukarıdaki şiirimle ilgili olarak yazdığım benzer bir şiirimi takdirlerinize sunuyorum.


BARIŞ, DOSTLUK ve ÖZGÜRLÜK
(Doğa ve toplumla birlikte)

İnsanoğlu isterse yeryüzü cennet olur.
Barış, dostluk, kardeşlik yaşanır hep birlikte.
Bilim ve teknoloji insanoğlu emrinde,
Güzellikler yaratır evrenin her yerinde.


Barış ve özgürlükle güzellikler bizimdir,
Açlık, savaş, mutsuzluk bir yabancı gibidir.
Umutlar çiçek açar, gönüller sevdalanır,
Tüm tabiat canlanır sağlıklı nesillerle...


Dileğimiz; özgürce, barış için yaşamak,
İnsanca değerleri insanca uygulamak.
Kula kulluk bilinmez insanlık ortamında,
Hep beraber insanca, onurlu geleceğe...

Aydınlanır gönlümüz, yücelir sevgilerle,
Adım adım yürürüz, bilim ve hoşgörüyle...


Ankara, 27.09.1990
M.Nihat ÖZGÜR

<--------------------------------------------------&--------------------------------------------------------------->

Dostça sıcak, dostça sevgi yüreğim
Çalışkanlık harcındandır emeğim
Hepinize dostça günler dileğim
Çağdaş uygarlığın nimetleriyle.

Ayrı dilden-dinden olsak da yine,
Sevgimizin sevda dili ortaktır.
Dostlukların bakiliği mutlaktır
Hep beraber ister isek yürekten.

Dostluk sıcaklığı sarsın evreni
Yaşamın tadına her an varılsın
Tüm bilimler insanoğlu emrinde
Pekiştirsin sevgi-dostluk harcını.


Ankara, 27 Şubat 1991
M. Nihat ÖZGÜR

<-------------------------------------------------&-------------------------------------------------------------->

ANTALYA'DA SABAH

Bir gün,
Gönlünce yaşamak istersen eğer,
Akdeniz'in parlak güneşinde
Sıcaklığında kumsallarının
Serinliğinde mavi sularının
Özlemlerinle coşan kalbimde aşkın
Siyah gözlerinin derinliğindeki sevginle
Bekliyorum sevgilim hasretinle,
Antalya sabahlarında
Başbaşa Yat Limanı'nda...

M.Nihat ÖZGÜR
11 Ekim 1989
<-----------------------------------------------&---------------------------------------------------------------->


Bugün yine gördüm uzaktan
gönlümün güneşini,
Yüreğimi ısıtan o tatlı bakışlarını...
Sanki farkında değil
aşkımın rüzgârının,
Tatlı bir rûya gibi
gönlümdeki sevdanın

Ankara, 3 Kasım 1989
Mustafa Nihat ÖZGÜR

İZMİR'DE ÖZLEM

İzmir'de gün batımı,
Akdeniz mavisiyle buluşan
Martıların çığlıklarında
Rüzgârların serinliğinde
Ufukta kaybolan gemilerin
Özlemleri dile getirişi gibi
Kordon Boyu'nda beklerken seni
Dalmışım sevgilim özleminden
Siyah gözlerinin derinliğinde
Yelken açmışım bir gemi gibi
Pupa yelken...


İZMİR ÖZLEMİ

İnanır mısın ey dost!
Zulmün denize döküldüğü bu kentin
Mavi sularında
İzmir'e ilk ulaşan Mehmetçik'in
Rüyasını görüyorum...

Öyküsünü küçüklüğümden bildiğim
Zafer türkülerinin coşkunluğunda
Limana doğru giden yolda
Elinde mavzeriyle
Mehmetçik'in
İlk Kurşun Anıtı'nı...


Ankara, 13.12.1988
M.Nihat ÖZGÜR

<------------------------------------------&------------------------------------------------------------------->

BU VATANDA YİĞİT OLMAK DA VARMIŞ


Üçyüzaltmışbeş gün
ikiye katlandı bugün.
Uğur Ağabeyi kalbimize gömeli
dinmiyor sızısı yüreğimizin...

Bu Vatan'da yiğit olmak da varmış
Kahpe bombalara hedef olanda
Kurşunla öldüremedikleri yiğidimi
Bombayla paramparça edince sanki
Yokedeceklerini sandılar Uğurumun Yüreğini...

O yürek ki, Vatan'la beraber çarpan
O yürek ki, durmamacasına ağlayan
O yürek ki, altmışbeş milyona varan
Yiğidim, aslanım yatıyor toprağında
Vatan!, kahrolasıca kahpeliklere karşı
Yiğidimi aldı aziz koynuna.

Yiğidimin ağıdı yüzyıllarca sürse de
Unutmaz seni halkım, yiğit Uğur'um.

Ankara, 24 Ocak 1995
M. Nihat ÖZGÜR

2 yorum:

EmirOyunda dedi ki...

Sn.Nihat Özgür Şiirlerinizi,yazılarınızı çok beğendim kısaca blog mükemmel olmuş.
Üç yıl önce internetten hiç anlamıyordum bugün o günleri aştım ve nihayet size yorum bırakabilecek duruma geldim.
Ancak yeni yazılarınızı göremedim ben mi bulamadım bilemiyorum...
Sevgiler saygılar...
Eylül Ekmen

Adsız dedi ki...

Saygıdeğer Eylül hanım! Birkaç yıldır bloğuma yazı eklemedim, bir bakıma vakit ayıramadım. Sizi face sayfamdan takip ediyorum. Son zamanlarda internete fazla giremediğimden arkadaşlarıma ulaşamıyorum.

Nazik yorumunuz için teşekkür ederim.

Saygılarımla!

21.02.2015